Ljudet av dina andetag

Jag slutade aldrig hoppas på att få träffa dig även när det kändes omöjligt svårt men jag gav aldrig upp och tänkte Någon gång ska vi träffas och jag lovar dig och jag lovar mig själv med! Avståndet mellan mig och dig gjorde att jag nästan gav upp, vi slutade prata på ett tag och vi tappade nästan kontakten helt men tanken på dig hann inte rymma så långt.
Du åkte närmare och du kändes några mil närmare mig. Jag spanderade mina sista pengar på en liten resa till Göteborg. Nervositeten sparkade så hårt, i hela kroppen och jag kände mig så liten och svag och tom och jag frös när jag var på väg upp till en stad jag inte kunde något om. Jag närmade mig staden. Jag var framme. Jag träffade en vän, han lugnade ner mig och jag tänkte inte på dig, inte på hur nervös jag var för att träffa dig för första gången men tiden sprang förbi och jag skulle snart få träffa dig. 15.00 vid tågtidtabelltavlan. Så nervös att jag skulle kunna dö, så nervös att jag hatar det, så nervös att jag svimmar när som helst och jag klarar inte och jag vill inte och är han där nu? ser du honom? vet du hur han ser ut? jo jag tror han har glasögon och åh nä jag klarar inte snälla jag är så nervös och det gör så ont i magen och mina ben skakar och jag kan inte längre stå och oj där är han han kommer nu åh vad ska jag göra okej vi ses okej? ...ÅH Erik!
Så varsam och mjuk och varm och nu sjönk nervositeten enda ner till knäna.
Vi fikade och pratade om allt och ingenting men mest om oviktiga saker för att dämpa oron. Och jag ställde så många frågor men bara för att höra och se dig prata. Jag kunde inte tro att jag satt där och pratade med just Dig, Erik. Vi som har väntat och längtat i ett och ett halvt år efter att se varandra. Där sitter du framför mig och svarar på mina onödiga frågor och ibland råkar jag avbryta dig men förlåt det är inte meningen men du pratar fint och fortsätt prata du gör mig lugn och jag vill möta din blick för att veta hur det känns.
Jag jagade din blick och jag mötte den ett par sekunder men vi både vände bort blicken jag kände hur värmen fyllde mitt tomma hjärta. Jag tyckte om känslan av att möta din blick, se in i dina bruna ögon och jag studerade hur du kollade runt, hur du blinkade och blundade och dina ögonfransar och ögonlock, jag vill bara röra vid dem. 

Jag kunde stå och hålla om dig hur länge som helst utan att ens tänka tanken på att tröttna. Du byggde om mig, du gjorde mig hel med bara dina försiktiga armar runt mig och jag blev helt stum och snart var jag tvungen att åka ifrån dig.
Vi satte oss på en bänk, så nära varandra. Så nära att jag kunde höra dig andas. Jag kände ditt hjärta. Det slog högt och hårt och jag önskade att jag vågade lägga handen på den hårdbultande blodpumpen.
Dina handleder, händer och fingertoppar och jag såg att du skakade lite, Erik.
Ljudet av bara dina andetag rörde om mina känslor och jag kunde knappt andas av all värme jag hade i hjärtat och jag hade aldrig känt mig så levande och jag mådde så bra när jag var med dig. Jag ville absolut inte lämna dig eller se dig gå, jag ville stanna där, med mitt huvud nära din hals och min hand ihopflätad med din. Som vi alltid har drömt.
Bara några minuter kvar och det gjorde så ont varje gång jag såg på tiden som tickade snabbare än vad den egentligen behövde göra. Om jag bara kunde stoppa tiden, hålla hårdare i din hand, komma närmare ditt hjärta och lyssna mer på dina lugna andetag. Jag klev på tåget, vände mig om och hoppades på att du såg på mig också och där stod du. Så overkligt vacker och du stod ensam och jag ville bara springa fram till dig och ge dig allt jag hade. Dörrarna stängdes, jag var fast i det där jävla tåget, genom fönstren var du oskarp, fortfarande ensam och jag kunde inte sluta se på dig. Jag kunde tro att det var du som stod där. Tåget rullade och jag såg på dig för sista gången, för dagen.
Jag saknar dig så mycket och jag vet inte riktigt varför jag gråter nu, kanske för att jag är så känslig eller så har jag aldrig mött någon finare än dig. Erik. Vad vore jag utan dina andetag..

Erik, min underbara vän.
Tack för att du finns
Tack för att jag fick träffa dig
Och tack för att du är den du är.
Jag tycker om dig.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

ååååh, fy fan vad fint. jag börjar till och med gråta. jag vill också känna så :(

2010-08-10 @ 17:43:26
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se/
Postat av: Daniel

jag längtar tills vi ses, fina Lola.

2010-08-11 @ 01:00:54
Postat av: Amanda

Herregud vad vackert.

2010-08-17 @ 21:26:13
URL: http://hebepojken.blogg.se/
Postat av: Bettina

Du skriver så fint!

2010-09-13 @ 20:32:26
Postat av: yes

Överdramatiserad smörja....



tonårskärlek är vacker tills man verkligen upplevt den.

2010-10-24 @ 19:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0